بهمن ۱۳، ۱۳۸۹

تحلیل روز: تنش بر سر یک کرسی


 ایجاد تنش متناسب با شان یک نماینده مجلس نیست
    

باز هم کرسی دیگر به تعداد کرسی های جنوب بلوچستان در مجلس شورای اسلامی افزون گردید و تلاش ها نیز بر کرسی نهادن طرح ها ی ارائه شده از سوی نمایندگان قوت گرفته است.
 افزایش کرسی اما این بار با شیوه ای متفاوت تر از روال قبل اتفاق افتاده. تفاوت اینجاست که این کرسی شامل دو حوزه انتخابیه عریض و طویل که خود این حوزه ها حداقل دو یا سه شهرستان دیگر را نیز زیر چتر حوزه خود قرار داده اند؛می باشد. هم حوزه انتخابیه ایرانشهر که شهرستان سرباز و دلگان و بخشی از نیکشهر را شامل می شود و هم چابهار و کنارک که باز هم نیکشهر را نیز در بر می گیرد.
تولد یک کرسی و حوزه انتخابیه  جای بسی تشکر و قدردانی را دارد اما نکته قابل تامل و توجه در طرح های پیشنهادی نهان گشته!حال از دو نماینده محترم هر آنکس قدرتش بیشتر تر و نطقش جذاب تر باشد می تواند با برنامه ریزی صحیح، نظر و خواسته های خویش را بر کرسی بنشاند.خواسته هایی که توشه راه وی در دوره آینده انتخابات مجلس خواهد شد و راه را برای تکیه نمایندگان بر کرسی بهارستان هموارتر می سازد.
البته سهم  این کرسی که نمایندگان ملت آنرا بدون در نظرگرفتن جوانب کارشناسی  مطرح نموده اند چیزی  جزء ایجاد تنش در بین مردم این دو حوزه نیست.
افزایش یک کرسی آنهم در دو حوزه انتخابی گسترده ای توسط نمایندگان دلسوز ملت و نقد آن نادیده گرفتن و کم اهمیت شمردن این مهم نیست اما کاش قبل از این مجمع نمایندگان استان که نقش مهمی در این افزایش داشته اند به گونه ای برنامه ریزی نمایند تا از ایجاد هرگونه تنش و تشویش اذهان عمومی جلوگیری بعمل آید و تمام جوانب این امر در نظر گرفته شود تا حق به حق دار برسد .
طرح فرعی شدن شهرستان گسترده ای مثل نیکشهر و پیوستن آن به حوزه انتخابی شهرستان تازه تاسیسی مانند سرباز از یک طرف  اقتدار یک نماینده و از طرف دیگر تضییع حقوق مردم شهرستانی دیگر را موجب می شود . دامنه گسترش نگرانی ها بین مردم شهرستان نیکشهر همه گیر شده و تمام اقشار مختلف از جمله سران طوایف،روحانیان ، کسبه ، فرهنگیان و... این شهرستان را فرا گرفته است امری که در صورت وقوع این اتفاق ناعادلانه تبعات آن بیش از همه گریبانگیر مردم و بعد از آن نمایندگان محترم این  دوحوزه را فرا می گیرد.
حال پرسش ما از نمایندگان ملت این است که صدای آهنگ پیشرفت در شهرستان نیکشهر از دیر باز در عرصه های مختلف چه از نظر فرهنگی،اجنماعی،اقتصادی و سیاسی ،چنان گوش نواز و  قابل سمع می باشد، که حتی برای آنهایی که بر گوششان پنبه نهاده اند، به عینه مشهود و ملموس است.پس چرا طرح چنین موضوعی؟
 طرح چنین موضوع غیر قابل تصوری که بدور از انصاف می باشد جزء به ارمغان آوردن رنجش و نارضایتی مردم  دستاورد دیگری ندارد.
امید است نمایندگان دلسوز ملت بخصوص مجمع نمایندگان استان با حساسیت و جدیت مانع از تضییع حقوق مردم شهرستان نیکشهر که حال با افتتاح جاده ترانزیتی و راه آهن مشهد- چابهار مسیر توسعه آن شیب بیشتری به خود گرفته ؛شودند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر