بهمن ۰۱، ۱۳۸۹

شكايت محيط زيست از شهردار نيكشهر

شکایت تنها عامل برای سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف محیط زیست
از میان خبرهای رنگارنگ منتشر شده در فضای مجازی خبری توجه ما را به خود جلب کرد که رنگ و بویی دیگری به خود گرفته بود و ما را بر آن داشت تا آنرا بعنوان اولین تحلیل وبلاگ به ثبت برسانیم.
 خلاصه خبر این است که شکایت محیط زیست شهرستان از شهرداری  ، بازداشت شهردار شهر نیکشهر را موجب شد.  نکته قابل تامل دیگر اسرار رئیس محیط زیست بر رسانه ای کردن این امر بود . آیا گرهی را که با دست می توان آنرا باز نمود چرا با دندان باز کرد و ادارات محترم مثل گرگ و میش به جان هم می افتند و این فعالیت ها شاید جدا از تنش میان همدیگر و عدم حل مشکلات با اینگونه رفتارها، عده ای را که منزوی هستند بتوان روی بورس خبرها آورد.
 عملکرد محیط زیست در دوران فعالیت نسبتا طولانی این اداره و اینکه چرا رئیس آن  سعی دارد با انتشار این خبر در فضای مجازی و مانور روی آن به نوعی سرپوش بگذارد بر ضعف هایی که در این اداره با کمترین توجه قابل مشاهده است. براستی ماهیت تشکیل این سازمان عریض و طویل چیست؟
 مهمترین وظیفه این سازمان  تنویر افكار عمومی و آموزش مسائل زیست محیطی به مردم است تا بتوان در حفاظت از اكوسیستمها، مناطق و گونه های با ارزش گیاهی و جانوری تمرکز کرد. آیا تا کنون سرشماری درستی از حیات وحش شهرستان صورت گرفته است ؟  و برای بازدیدكنندگان از مناطق حوزه استحفاظی و راهنمائی آنان و تنظیم و اجرای طرح بازدید علاقمندان بمنظور افزایش آگاهیهای آنان در زمینه مسائل زیست محیطی تسهیلات و  اقدامی انجام شده؟
بهتر است به جای طرح اینگونه مسائل حاشیه ای و تنش زا و تدارک بزرگ ترین فعالیت سالیانه خویش که برگزاری مراسم روز هوای پاک آن هم با لطف آموزش و پرورش می باشد ، چشمان نیمه بسته خود را در مقابل وظایف مهمتر خویش باز نمایید و به جای سو استفاده از بیت المال برای تفریح رفتن با خانواده محترم ، عملکرد ضعیف خود را سروسامان ببخشید و از گونه های حیوانی شهرستان که به دست شکارچیان در حال انقراض هستند حفاظت کنید.
 این جز وظایف جزئی و ذاتی هر اداره است که از ماهیت خود دفاع کند و شکایت سازمانی از سازمان دیگر چیز طبیعی است که بطور روزانه در بین ادارات شهرستان اتفاق می افتد و کشف جدیدی نیست. البته این مطلب تائید عملکرد شهرداری نیکشهر نیست و طرح و تحلیل عملکرد شهرداری به جای خود باقی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر